Food Health

ANTI-INFLAMMATORY FOOD

Man kan spise mad som enten er inflammatorisk, eller anti-inflammatorisk. Inflammatorisk mad skaber inflammation i kroppen, som gør at kroppen bliver dårligere rystet. Det danner grobund for sygdomme (fedme, hjertesygdom, kræft), svækker immunforsvaret og meget andet. Derfor er det super vigtigt at størstedelen af ens madindtag er anti-inflammatorisk, da disse fødevarer kan bekæmpe inflammationen i kroppen.

Kort sagt, hvis du gerne vil være sund og rask – så skal du spise mest anti-inflammatorisk mad.

/ You can eat inflammatory food, or anti-inflammatory food. Inflammatory food creates inflammation in the body which lays the foundation for diseases (obesity, heart disease, cancer) and weakens the immune system and much more. Therefore it is very important that the majority of the food we eat is anti-inflammatory, since these foods can fight the inflammation in the body. 

Simply said, if you want to be healthy and well – you need to eat mainly anti-inflammatory food.

Anti-inflammatoriske fødevarer / Anti-inflammatory foods:

Broccoli

Spinat / Spinach

Rødbede / Beets

Blåbær / blueberries

Ananas / pineapple

Tomater / tomatoes

Valnødder / walnuts

Chiafrø / chia seeds

Hørfrø / flaxseeds

Gurkemeje / turmeric

Ingefær / ginger

Hvidløg / garlic

Grøn te / green tea 

… og mange, mange flere. Hvis du vil lære mere omkring antiinflammatorisk mad, så bare søg på google og der kommer et hav af bøger frem.
/ … and much more. If you want to learn more about anti-inflammatory food, just search on google and a ton of books will appear.

 

Read also: What alkaline food is and why it is good for you

Facebook

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    sara sophie
    august 31, 2017 at 7:53 pm

    Virkelig godt indlæg. Der var mange af ovennævnte fødevarer jeg ikke vidste var anti-inflamatoriske. Altid rart med ny viden! 😀

  • Reply
    EVERYDAY HAPPINESS - CAMILLA TROMBORG
    september 4, 2017 at 4:14 am

    […] skrev jeg lidt omkring anti-inflammatorisk mad herinde på bloggen. Et emne jeg er meget passioneret […]

  • Reply
    FOCUS ON EATING SLOWLY - CAMILLA TROMBORG
    september 7, 2017 at 6:51 am

    […] Read also: Anti-inflammatory food  […]

  • Leave a Reply