Health

Why You Should Exercise Everyday

skaermbillede-2016-09-22-kl-13-30-16

Jeg har altid det meste af mit liv haft den holdning til træning, at jeg mest gjorde det fordi det enten var sjovt, eller for at få en flot krop. Jeg har selvfølgelig godt været bevidst om at det er sundt og godt og vigtigt for os at træne vores krop, men jeg har ikke været så bevidst om det, som jeg blev i går.

Som nogle af jer måske godt ved, så er jeg pt. igang med at tage en online sundhedskursus via AT work skolen (Sundhedsugle kurset). Og i går lærte jeg en masse omkring fysisk aktivitet, vigtigheden af det – og ikke mindst alle farerne ved at være fysisk inaktiv.
Det gav mig lige endnu mere inspiration og motivation til at komme igang med at træne regelmæssigt, og bare at få rørt min krop til dagligt. Egentlig har jeg altid elsket motion, og at bevæge mig, men man glemmer det lidt, når man bare sidder dagen lang og læser lektier, eller er til forelæsning. Men, med min nye viden om hvor vigtig motion faktisk er, så vil jeg blive bedre til det!

Vidste du, at det at være fysisk aktiv har en positiv virkning på:
– astma
– depression
– type-2 diabetes
– forhøjet blodtryk
– forhøjet kolesterol
– leddegigt
– slidgigt
– knogleskørhed
– rygsmerter
– slagtilfælde

Samt, det at dyrke motion kan også nedsætte din risiko for hjerte-kar sygdomme, type-2 diabetes, og visse former for kræft.

Så virkelig, der er jo INGEN undskyldning for ikke at komme igang og få rørt sig. Desuden, så er det også blevet bevidst at man ikke behøves være fysisk aktiv 30 minutter af gangen i træk i løbet af dagen, det er mindst lige så effektivt at være aktiv 3 gange om dagen i 10 minutters tid.
Med det sagt – så skal jeg ned og træne i fitness med min kæreste i aften, og give den max gas – for jeg vil gerne have en sund og rask krop – og gerne en som jeg kan bruge hele mit liv!

**************

I’ve always had the belief about training that I mostly did it because it was either fun, or to get a good looking body. Of course I’ve also been aware of the health benefits of training for us and our body, but I’ve never been so aware of all the good benefits you get from it, as I became aware of yesterday.

As some of you might know, I’m currently taking an online health course through AT work skolen (Sundhedsugle kurset). And yesterday I learned about exercising, and the importance of it – and also about the dangers of not exercising. 
That just gave me even more inspiration and motivation to start training regularly, and just move my body daily. I’ve actually always loved to exercise, and move my body, but I just seem to forget a bit about it, especially when I’m sitting all day long reading homeworks, or at lectures in school. But, with my new knowledge about how important exercise is for us, I’ll start getting better at remembering it!

Did you know, that being physically active has a positive influence on:
– asthma
– depression
– type-2 diabetes 
– raised blood pressure
– raised cholesterol
– arthritis
– osteoarhtritis
– osteroporosis 
– back pain
– strokes 

Plus exercising also reduces your risk of getting cardiovascular disease, type-2 diabetes and certain types of cancer.

So really, there is NO excuse why not to exercise and move your body. Besides, studies has also shown that it is just as good to exercise 3 times a day in 10 minutes each time, as it is to exercise 30 minutes a day at once. 
With that being said – I’m going to fitness tonight with my boyfriend, and I’m going to give it all my power – because I want a healthy body – and I want to be able to use it all my life!

Read also The Importance of Drinking Water right here!

Facebook

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    SITTING IS THE NEW SMOKING? - CAMILLA TROMBORG
    november 30, 2016 at 11:06

    […] Do you also sit down most of the day? Or do you have any good tips or routines on how to get moving throughout the day? Read also: Why you should exercise  […]

  • Leave a Reply